Ads 468x60px

Pages

2010. 11. 14.

Almás Pite



Régóta szerettem volna már valamilyen "angolos" beütésű pitét készíteni, de valahogy túl bonyolultnak gondoltam. Aztán pár hete megsajnáltam a konyhapulton árválkodó almákat és elhatároztam, hogy itt az idő a cselekvésre. pár receptet megnézegettem interneten, míg végül összeállt a saját almás pitém. A különbség leginkább az arányokban van, illetve én nem használok tojást a tészta készítéséhez, nekem nem vált be, túl ragadós lesz tőle a tészta és nehezen lehet kinyújtani. Ezenkívül se mazsolát, se gyömbért, se szerecsendiót nem használok, maradok a fahéj alma párosításnál. :) Ez egy egyszerű alap recept, amit lehet variálni dió vagy esetleg más gyümölcs hozzáadásával. Én kipróbáltam barackkal és most a meggyes-mákos verzióban gondolkodom. Talán picit időigényes, hiszen a tésztát fél órát pihentetem hűtőben és a pite is jó 50 percig süldögél még ezután, de az eredmény megéri a fáradságot.

26 cm-es piteformához

Tészta:
  • 300 g liszt 
  • 2-3 evőkanál cukor
  • 200 g vaj
  • 5-6 evőkanál hideg víz

Töltelék:
  • 1 kg alma
  • 2 evőkanál fahéj 
  • 2-3 evőkanál cukor 
  • 2-3 evőkanál étkezési keményítő vagy liszt
  • 1-2 evőkanál zsemlemorzsa

A tészta hozzávalóit összedolgozom, majd kettéválasztom. Az egyiket kinyújtom és a kivajazott piteformába terítem, óvatosan beleigazgatom, majd így hűtőbe rakom 30 percre. A tészta másik felét folpackba csomagolva szintén hűtőbe teszem. Közben az almákat megmosom, meghámozom és kis kockákra vágom. Összekeverem a cukrot, fahéjat, keményítőt majd az almakockákra szórom és hagyom picit, hogy az alma levet eresszen. Miután letelt a fél óra kiveszem a pite formát és megszórom zsemlemorzsával a tésztát, majd erre jön a lecsepegtetett fahéjas alma. Végül a tészta másik felét is kinyújtom és az almák tetejére teszem, az oldalait szépen levagdosom és a két tésztát a széleknél összenyomkodom. A maradék tésztát újra kinyújtom és díszeket készítek a tetejére, én derelyevágóval szoktam kis levélkéket készíteni és felvert tojásfehérjével a pite tetejére rakosgatom őket tetszőleges alakzatban. Ha ez kész, akkor egy kis tojássárgáját felverek és a pite tetejét megkenem vele, megszurkálom villával, s ezután mehet is a sütőbe 45-50 percre.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése