Ads 468x60px

Pages

2012. 02. 01.

Citromtorta I.


Nigella receptje alapján készítettem, igazából egy hagyományos angol édesség a "Victoria sponge cake" citromos változatáról van szó. Angliában szinte mindenhol lehet kapni a Victoria sponge cake-t, ami egy egyszerű vajas piskóta ketté vágva és málna lekvárral illetve tejszínhabbal megtöltve, tetejét pedig egyszerűen megszórják porcukorral. Én ezt a változatot valamiért nem annyira szeretem, ha választani lehet akkor inkább ezt a Nigella-féle citromos verziót kedvelem inkább. Igen gyorsan és könnyen elkészíthető.

Recept:

  • 225g liszt vagy
  • 200 g liszt és 25g étkezési keményítő
  • 225 g cukor (nekem ez sok, ennél jóval kevesebbet tettem bele)
  • 4 nagy tojás
  • 225 g vaj
  • 3-4 evőkanál tej
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 1 kiskanál citrom aroma vagy 1 citrom héja és leve, ebben az esetben a tejet kihagyhatjuk
  • 20 cm-es sütőforma

Puha vajat a cukorral habosra keverjük, majd a tojásokat egyenként hozzáadjuk, ezután a lisztet és a sütőport, legvégül a tejet. 180 C-on 25 percig sütjük.


Citromos mascarponés krém

  • 100 g mascarpone
  • 100g lemon curd, otthon is elkészíthető 3 citrom, 3 tojás, 10 dkg cukor, 5 dkg vaj szükséges hozzá.

Citromok héját lereszelem, levüket kicsavarom, cukrot hozzáadom, gőz fölött kevergetem, majd belerakjuk a vajat és folyamatosan keverjük. A tojásokat felverjük és a langyos masszához adjuk, majd visszateszem melegíteni és jól besűrítem.


A kihűlt tortát kettévágjuk, megkenjük mascarponéval és erre kenjük a citromos krémet, én mielőtt a tortára kentem volna inkább összekevertem a mascarponét és a lemon curdot. Torta tetejét megszórjuk cukorral.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése