Ads 468x60px

Pages

2012. 03. 12.

Gesztenye Tiramisu



Gesztenyés Krém:
  • 250 g Mascarpone
  • 250 g gesztenyemassza
  •  pici rum
  • 1dl felvert tejszín

Gesztenyegolyók:
  • 120 g gesztenyemassza
  • 50 g étcsokoládé
  • pici vaj

Tészta:
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál víz
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál cukor


A gesztenye Charlotte-on fellelkesülve újabb gesztenyés receptek után kutakodtam és találtam is jó kis recepteket. Ihletet innen merítettem, a gesztenyegolyók annyira megtetszettek, de lehet legközelebb a torta tetejére pakolom őket díszítésként, mert olyan jól néztek ki magukban is az étcsokival bevonva. A mennyiségeken változtattam illetve én nem keksz alapot használtam és a tetejére kakaóport szórtam. Így ez inkább tiramisura hasonlító torta-süti lett végül. 

A gesztenyegolyókhoz a masszából golyókat formáztam és a kihűlt felolvasztott vajas-csokiba forgattam őket, majd hűtőbe tettem. A piskótát a szokásos módon elkészítjük. Ha kihűlt, pici rumos tejjel meglocsoltam és egy 20 cm-es kapcsos tortaformába tettem. A krémhez a hozzávalókat összedolgoztam. A gesztenyegolyókat rárakosgattam a piskótára és erre jött a krém, szépen elegyengettem majd kakaóval megszórtam és 3 órára hűtőbe raktam. 

Nagyon finom sütike lett belőle és igen gyorsan elkészíthető, a 3 óra hűtés után már gyönyörűen összeállt és szépen tudtam vágni.

2 megjegyzés:

tücsi írta...

Jobbnál jobb falatokat találok a blogodban.:)) Jó éhes lettem!!!

Borso írta...

Köszönöm. Ez is nagy kedvencünk volt itthon és volt egy idő mikor hetente készült. Gyorsan kész van és jó gesztenyés. :)

Megjegyzés küldése