Ads 468x60px

Pages

2013. 01. 10.

Csokis felhőtorta

Torta:
  • 250g étcsokoládé
  • 125 g puha vaj
  • 6 tojás
  • 175 g cukor
  • 2 evőkanál rum
  • narancshéj
Tetejére:
  • 250 ml tejszín 
  • 1 evőkanál vanília aroma
Ez a torta még abból az időből való, amikor Nigella összes csokis receptjét igyekeztem kipróbálni. Alapjában véve nem rossz, nekem talán picit tömény, de a régi képeket nézegetve gondoltam mégis felrakom ide a blogra hátha valakinek megtetszik. Étcsokit megolvasztjuk, hozzáadjuk a puha vajat, kevergetjük amíg teljesen beleolvad. Két egész tojást és a 4 tojássárgáját felverjük 75 g cukorral, belekeverjük a csokis-vajas krémet, a narancs héjat és a rumot. A 4 tojásfehérjéből kemény habot verünk, de közben kanalanként adagoljuk hozzá a maradék cukrot. Végül a tojáshabot óvatosan beledolgozzuk a csokis masszába, majd sütőpapírral kibélelt tortaformában 35-40 percig sütjük. Akkor jó, amikor a közepe már nem remegős. Miután kihűlt picit összeesik és kráter keletkezik a közepén, ide jön majd a felvert tejszínhab. Kakaóporral is meg lehet szórni, de én azt elhagytam, mivel így is elég csokis ez a torta.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése