Ads 468x60px

Pages

2013. 04. 12.

Cukkinileves

  • 2 közepes cukkini lereszelve és besózva
  • 2 kisebb répa
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 kk. majoránna
  • 1 leveskocka
  • 1,5 l víz
  • 1 kk szerecsendió
  • kevés petrezselyem
  • 2 dl tejszín vagy tejföl pici liszttel kikeverve
A cukkinit is szeretem, de nálam a padlizsán az örök kedvenc. Eddig sose készítettem és nem is ettem cukkinilevest, így több receptet is átböngészve végül elkészült ez az egyszerű, de finom verzió. Mostanában sokszor eszem levest is, igyekszem mindig valami újat kipróbálni. A zöldségeket megpucoljuk és felvagdossuk, illetve a cukkinit lereszeljük, majd besózzuk. Hagymát picit megpirítjuk. Cukkinit átmoshatjuk, ezután a fűszerekkel, répával és a leveskockával együtt  a hagymához adjuk, majd felöntjük vízzel. Miután megpuhultak a zöldségeink, leturmixoljuk és tejszínnel behabarjuk  a levest.

2 megjegyzés:

gionetta írta...

Ez nálunk csal én szeretem, csak cukkiniből, kicsi krumplival , a sűrítés végett, házi vegetával párolva. Kis tejszín bele. Fenséges! Jó ízléssel választottad ki a receptet! :-))

Borso írta...

Köszi, de ezt végül az itthoni hozzávalókból készítettem, nem volt konkrét recept, majoránna az fix hozzávaló, jól passzol a cukkinivel.

Megjegyzés küldése