Ads 468x60px

Pages

2013. 06. 10.

Kapros répafőzelék


A fő az egészség mozgalom stafétáját Böbe adta át nekem. A lényege, hogy olyan ételt készítsünk, ami egészséges. Így esett a választásom erre a kapros narancsos sárgarépa-főzelékre. Nincs benne liszt se, tej se, tejföl se és a cukor is elhagyható. Én eddig még nem ettem sose répafőzeléket, gyerekkoromból ez kimaradt valahogy. A múlt héten láttam meg a receptjét a Tv-ben és eldöntöttem, hogy egyik nap elkészítem. Mautner Zsófi receptje tényleg egyszerű és nagyszerű. Annyit változtattam csak, hogy rizstejszínt használtam a sima tejszín helyett.
  • 50 dkg sárgarépa
  • 5 dl zöldség alaplé (igazi zöldségekből otthon készítve)
  • 1/2 narancs
  • 1 dl rizstejszín
  • 1/2 csokor kapor
  • (nádcukor ha nem elég édes)
A karikára vágott sárgarépákat kis vajon megfuttatjuk, sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk az előzőleg elkészített alaplevet. Belecsavarjuk egy fél narancs levét és 15 perc alatt puhára főzzük. A sárgarépa felét, a kaporral, kis levével együtt és tejszínnel leturmixoljuk. Majd ezt hozzáadjuk a főzelékhez. Ezt követően még visszaraktam pár percre a gázra és már kész is volt.

1 megjegyzés:

gionetta írta...

Finom! :-)) Még sosem készítettem, de jó ötlet!

Megjegyzés küldése