Ads 468x60px

Pages

2014. 05. 13.

Túrós batyu

 
Tészta:
2,5 dl langyos tej
2,5 dkg élesztő
5 dkg cukor
50 dkg liszt
5 dkg puha vaj
1 citrom reszelt héja
1 tojássárgája
 
Töltelék 
25 dkg túró (inkább duplázzuk meg)
ízlés szerinti porcukor és vaníliás cukor
1-2 ev búzadara

1 tojássárgája
aszalt áfonya vagy mazsola
 

1 tojás a kenéshez
Régóta készülök túrós batyut sütni, így miután pár hete a Nők Lapjában szembejött velem a recept eldöntöttem, hogy végre megsütöm. Nem bántam meg, nagyon jó recept, talán a túrót megduplázhatjuk és akkor tökéletes is. Azóta készült belőle fél adag is és ahhoz pont elég volt a 25 dkg túró. Én úgy szeretem, ha jó sok túró van a batyukban. A langyos tejben elkeverjük a cukrot, az élesztőt és a tojássárgáját, majd hagyjuk felfutni az élesztőt. Összekeverjük a liszttel és a vajjal, jól begyúrjuk. Ezután hagyjuk egy órát duplájára kelni. Közben a töltelék hozzávalóit összekeverjük. Lisztezett felületen fél cm vastagra kinyújtjuk a tésztát, négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepébe teszünk egy kis tölteléket, a széleket pedig megkenjük tojással. A 2-2 szemközti sarkot összecsípjük, és egymáshoz tapasztjuk. A batyuk tetejét megkenjük tojással, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk őket, és 180 C-os sütőben 20 perc alatt megsütjük. Elvileg a recept 16 db batyut írt ebből a mennyiségből, nekem viszont 10 nagyobb batyum lett. A fél adagból lett 6 kisebb batyu.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése